Brev:
Mælk og fedtstof i maden
8. maj 2012
Alder:
5 mdr.
Mælk og fedtstof i maden
Kære Helen
Jeg har et ganske kort spørgsmål denne gang ;-)
Det vedrører mælk i min søns kommende mad… Han er nu 5 måneder og får grød med frugt topping om formiddagen/middagen. Inden længe tænker jeg det er tid til at han også skal begynde at have lidt grøntsagsmos, er dog ikke helt sikker på hvornår jeg skal begynde?
Men der kan jeg læse i din bog, om børn og mad, at man skal tilsætte mælk. Jeg kan også læse, at børn skal have mælk til de er 1 år. Jeg er lidt usikker på hvordan man skal gribe det an?
Er det brystmælk eller modermælkserstatning de skal have til 1 år? Eller kan det fx erstattes med sødmælk på et eller andet tidspunkt? Jeg tænker jeg gerne vil amme min søn til han er 8 md ca. og så trappe det ud.
Han skal jo starte i dagpleje når han er knap 11 md. så der vil han jo kunne ammes eller få flaske men det er vel heller ikke meningen?
Jeg tror bare jeg er lidt forvirret når det kommer til mælken.
Og så liiige et tillægs spørgsmål ;-) fedtstoffet jeg kan komme i hans mad har jeg læst må variere imellem smør, plantemargarine og olier. Men skal det kun være vindrue, oliven, raps olier? Eller må det være andre olier som fx tidselolie, udos choice etc.?
På forhånd mange tak og tak for en Uundværlig brevkasse :-)
Kærlig hilsen
Linda